Wednesday, September 11, 2019

Berblog Lagi????

.
.
.

Assalamualaikum dan Hai.......😇

Wujud lagi aku kat sini ya, Hihihi... Sekian lama aku tak update apa-apa. Timbul kesedaran apa entah kali ni. 

Awalnya tertubuhnya blog ni atas tuntutan tugasan kuliah aku masa sem akhir Ijazah. Sebelum buat blog ni, aku memang sering juga baca blog-blog orang lain. Bermula dulu zaman sekolah nak cari tahu hal Jepun dan seterusnya aku mula asyik dengan pembacaan blog. Kekadang terfikir macam mana nak buat blog ni, tapi masa tu fikir jelah sampai masuk Universiti fikir,Hahaha..Fikir je tak teringin pun nak buat masa tu.

Rezeki agaknya, masuk Uni ada subjek Multimedia jadi secara tak langsung aku belajar walau sekarang masih tak teroka banyak dalam ni. Last upadate bila dah habis kelas tu aku dah tak buka lagi.Maklumlah, tugasan dah tamat dan Ijazah dah habis.Huhuhu..Urmm,2019 pun lagi 4 bulan dah nak labuh tirai, tup tup.. aku sedar nak berblogger lagi.
.
.
.
Kenapa aku sambung buka blog kembali? Hari ni aku sedar pasal blog ni, apa khabarlah blog aku. Buka-buka, baca entri lepas timbul rasa kenapa tidak aku teruskan je.

Lagi satu aku perasan, aku ni suka sangat nak membebel. Kalau yang kenal, aku ni memang pendiam. Tapi 1 hal aku tak boleh diam ialah TANGAN !!!! Haah, tangan aku asyik nak menaip je nak kongsi apa-apa. Selalu aku guna nak kongsi cerita di Instagram dan Story Whastsapp. Ig banyak bebel buku je.

Story Whatsapp aku boleh kata hari-hari aku duk bercerita. Kadang-kadang panjang. Story limited sangat kata yang boleh taip, jadi terpaksa aku taip banyak story. Kesian pada list contact number aku yang sudi habiskan data nak baca sampai akhir. Dari sini, aku fikir alang-alang kau nak bebel baik guna platform blog sedia ada.
.
.
.
Tambahan lagi, aku sekarang cuba nak jadikan diri aku sibuk. Yup, aku bukan multitasking punya orang tapi target aku buat diri adalah sibukkan diri dengan semua sudut. Aku cuba nak disiplinkan diri dengan buat macam-macam benda.Nak buat macam-macam ni kena pandai bagi waktukan. Jadi,aku cuba Insya-Allah. Ini atas dorongan lepas aku baca buku dari seorang penulis aku minat gila-gila.

Jadi ke idokk, doa-doakanlah moga misi aku berjaya.Moga Allah permudahkan urusan kalian juga. Aamiin.

Jumpa entri akan akan datang...Fighting Mida !!!!

p/s: Kalau semangat Berkobar-kobar Tanpa Usaha Pun Tak Guna.Yang mengubah tu, Diri Sendiri. (Arkitek Jalanan, Teme Abdullah)






1 comment:

Review Buku : Aku Dia dan Pinky Promise_Extend Version Step Back

Assalamualaikum..Hai... Terus pada topik aku nak review  buku yang pada aku sangat UNIK. Dah diadaptasi ke drama nanti boleh tengok.....