Thursday, October 11, 2018

BBM3410/18 : TUGASAN FLATLAY



Minggu ini iaitu minggu kelima kuliah, Prof N telah memberi tugasan baru dalam kumpulan iaitu memgambil gambar dengan beberapa cara 

1. Flatlay
2.HalfFlay
3.QuaterFlay 
4.ZeroFlay. 

Sebelum ini sememangnya sudah biasa melihat gambar-gambar diambil sedemikian di internet dan media sosial.Namun, dikelas Prof N aku dapat ilmu baru dan tahu sebenarnya itu adalah kategori-kategori tersebut. Hal ini, aku juga pernah mengambil gambar- gambar sebegitu untuk buku novel koleksi saya.

Tugasan itu kami perlu mencari 5 tema untuk diambil gambar serta berlainan produk yang berjumlah 20 keping gambar semuanya. Tema yang kumpulan saya pilih adalah Food, Gadget,Stationery,Travel dan Make up.



Tugasan tersebut kumpulan aku telah melakukannya di luar kelas. Kami mengeluarkan pelbagai barangan yang ada demi tugasan tersebut. Hal ini sangat menarik kerana dalam ketiadaan barang untuk dibuat tugasan itu, kami mampu menyelesaikan tugasan tersebut dengan prob yang pelbagai. Punyalah nak cari prob untuk hiasan memang botak pokok-pokok dan bunga kat FBMK ni.Hahaa.. Jom tengok sebahagian gambar yang sempat diambil





 

            PROSES  SESI GAMBAR DI AMBIL



ZEROFLAY



QUATERFLAY


HALFLAY


                



FLATLAY





No comments:

Post a Comment

Review Buku : Aku Dia dan Pinky Promise_Extend Version Step Back

Assalamualaikum..Hai... Terus pada topik aku nak review  buku yang pada aku sangat UNIK. Dah diadaptasi ke drama nanti boleh tengok.....