Friday, October 19, 2018

BBM3410/18: SIMPULAN BAHASA BERGRAFIK

.
.
.

Pejam celik pejam celik dah minggu 6 kita niii. Apa khabar pita semua..hahaha. Kali ini bukan nak cerita pita tapi tugasan Prof N lagi. 


Baiklah, minggu ini Prof minta tugasan untuk simpulan bahasa. Haaa...bukan suruh cari ok tapi bergambar untuk simpulan bahasa tersebut. Pandai-pandailah kami kena pilih asalkan lakonan dalam gambar yang diambil nanti mengambarkan maksud. Jangan pulak lain nak cakap lain pulak gambar ambil. Nak markah ke tidakkkk....hihihi.



Kumpulan aku, Akasia telah memilih beberapa simpulan bahasa yang pada kami mampu untuk lakonkan. Ehhh...suka pulak aku kelas multimedia ni (ikhlas ke tidak). Berlakon? cukup laa si Fatah Amin kena kecam bagi kategori lelaki ini nak ditambah lagi  untuk kategori perempuan ke apa? 



Demi tugasan kami rela..hahaha #kamiRelaProfN



Maka bermulalah sesi bergambarnya, syoknya boleh pulak kami jadi kreatif yee dalm kelas Prof nii....macam-macam gaya ada. Nak tengok usha gambar nanti. 



Cer teka sama-sama gambar itu mengambarkan simpulan bahasa apa? Jika anda bijak bestari jom sama-sama teka.












Dah habis teka? Tak apa diam-diam je ok.
Sebab tugasan ini kami nak kena muat naik dalam youtubechannel pulak. Kata nya Prof macam itulah. Nanti kita tengok sama-sama apa jadi, ok.Hehe.. Moga jumpa untuk entri seterusnya.



No comments:

Post a Comment

Review Buku : Aku Dia dan Pinky Promise_Extend Version Step Back

Assalamualaikum..Hai... Terus pada topik aku nak review  buku yang pada aku sangat UNIK. Dah diadaptasi ke drama nanti boleh tengok.....