Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18: TUGASAN MULTIMEDIA SNAP SANA SINI

.
.
..

Kelas Multimedia untuk tugasan 2 kami diminta untuk mengambil gambar yang merangkumi Mugshot,Mediumshot,Longshot,Potrait,Birds eye view dan over the shoulder. Kumpulan kami iaitu Akasia telah pergi ke Bukit Ekspo untuk sesi mengambil gambar setelah kelas habis.

Dengan kerjasama daripada kumpulan, kami dapat menyiapkan tugasan tersebut. Bermacam-macam gelagat dan perkara mengelikan hati kami kerana selama ini kami hanya berswafoto sesuka hati namun kali ini harus menepati apa yang diarahkan oleh Prof N. Dalam geli hati itu, sakit hati pun ada. Ini disebabkan oleh entah siapa pak cik dan mak cik bawang yang ada di tempat itu juga melihat babak  kami membantu salah seorang kawan untuk naik ke tempat tinggi demi mengambil gambar birds eye view. Kedengaran umpatan mereka " eiii budak-budak ini apalah" sambil tengok kami . Hello... pak cik mak cik (walau mereka nampak tak peringkat mak cik sangat) ada aku kisah. Kalau tak tahu apa-apa jangan menyibuk boleh tak. Ingat kami saja-saja ke nak main-main macam itu. Ok nampak kurang manis ke perempuan panjat-panjat macam tu. Dah nak buat macam mana kumpulan kami semuanya sang bunga.Huu.. sendiri usaha laa. Moga Allah rahmati kalian la..masing-masing tengah bengang dengan mereka tapi fikir positif jelah. Ok tutup kes. Haha..


Seterusnya, gambar tersebut perlu dimuat naikkan di instagram masing-masing bersama qoutes yang bersesuaian. Qoutes tersebut kami perlu ambil daripada buku yang dibeli daripada  Prof Dr Normaliza Abd Karim.



Pada pandangan aku, pengalaman di kelas Multimedia dalam Bahasa ini banyak melakukan tugas secara praktikal dan dalam kesusahan itu adakalanya ia menyeronokkan. Hal ini memandangkan kami banyak belajar hanya dalam kelas dan dengar kuliah kali ini kami dapat melakukan tugas di luar.



POTRAIT

MUGSHOT

OVER THE SHOULDER

LONGSHOT

BIRDS EYE VIEW

MEDIUM SHOT

OVER THE SHOULDER

No comments:

Post a Comment

Review Buku : Aku Dia dan Pinky Promise_Extend Version Step Back

Assalamualaikum..Hai... Terus pada topik aku nak review  buku yang pada aku sangat UNIK. Dah diadaptasi ke drama nanti boleh tengok.....